Olvadás a dugattyúfejben Diesel – Motoroknál
Lehetséges okok:
- Tömítetlen fuvókák vagy nehezen mozgó ill. megszorult tűszelep.
- Eltört vagy lágy fúvókarugó.
- Hibás nyomáscsökkentő szelep a befecskendező szivattyúban.
- Az előkamrás motoroknál az előkamra meghibásodása.
A dugattyúpalást és a dugattyúfej berágódást nem mutat, csupán leolvadt dugattyúanyag kenődött le.
Az ilyen jellegű meghibásodások a közvetlen befecskendezésű Diesel motorok tulajdonsága. Az előkamrás motorokat ez a meghibásodás csak abban az esetben érinti, ha az előkamra megsérül, és az előkamrás motor ezáltal közvetlen befecskendezővé válik.
Ha a henger fúvókája a befecskendezési végnyomást a befecskendezési folyamat befejeztével nem tudja tartani és a nyomás leépül, ez a tűszelepet ismét megemeli, úgy, hogy a befecskendezési folyamat befejezése után újból üzemanyag kerül az égéstérbe.
Ha az oxigén az égéstérben elhasználódott, akkor az egyes üzemanyagszemcsék az egész égéstéren átütődnek, és a lefelé haladó dugattyúfenékre hatnak.
Gyűrűgát törés a Diesel – Dugattyúkon
Lehetséges okok:
- Rosszul porlasztó vagy nem kellően tömített befecskendező fuvóka.
- A befecskendező fuvóka befecskendezési nyomása nem kielégítő, alacsony.
- A motor sűrítési nyomása a nem megfelelő hengerfejtömítés, a nagy tűrési érték, a tömítetlen vagy törött szelepek ill. az erősen megkopott dugattyúgyűrűk miatt alacsony.
- Meghibásodott hengerfejtömítés.
- Az előkamra meghibásodásai.
- A hidegindítás szakszerűtlen vagy túlzott alkalmazása.
- Az álló motornál a henger megtelt vízzel vagy üzemanyaggal.
Berágódás a dugattyúcsapszeg szemben, zsugorodott hajtókar
Lehetséges okok:
- Minden bizonnyal a csapszegcsapágyazás a dugattyú összeszerelésekor nem volt előzetesen megolajozva.
Feltehetően a dugattyú nagyon rövid időt futott, nincs jelen fenéklerakódás és futás nyoma.
A dugattyúcsapszeg mind a két oldali dugattyúcsapszeg szem felső részén, vagyis az úgynevezett nyomás oldalon berágódást mutat.
A berágódás felületén fémtől tiszta. Nem látszik olajbeégés nyoma sem.
Miután a dugattyú gyakorlatilag nem mutat futási nyomokat, csak igen rövid ideig üzemelt.
Valószínű a dugattyúcsapszeg az első fordulatoknál berágódhatott, miután a berágódás helye fémmentes, úgy tűnik, hogy a berágódás pillanatában nem volt olaj a csapszeg csapágyazásában.
Olvassa rendszeresen és profitáljon más hibáiból!
Maradok tisztelettel:
Kajári Zoltán és a Fortuna Bt. csapata.